The biggest love

declaration for Romania

Blog

O zi plină de aventuri

Big_img_2517
Astăzi cu siguranță am experimentat o zi de road-trip veritabil, în care planurile oricum vagi de dimineață nu s-au potrivit mai deloc cu ce s-a întâmplat după ce am ieșit din hotel. Altfel nu ne putem explica faptul că la 16.30 noi eram din nou în Drobeta-Turnu Severin, de unde plecaserăm la 10.00. 

Prima parte a zilei a mers bine. Din Drobeta am mers pe Valea Topolniței. Nu singuri, ci cu un prieten de-al lui Doru, practicant de off-road și speolog amator. Urmarea e deja previzibilă: am urcat pe niște drumuri greu practicabile de mașinile normale, am ajuns la Stânca Lupului, aproape de schitul Topolnița, apoi ne-am întors și am luat-o spre peștera Topolnița. Am lăsat mașina unde nu a mai putut înainta și am făcut o scurtă incursiune până aproape de impresionanta intrare în peșteră. Doru a avut grijă să ne explice ce vedem, dar pentru mulți dintre noi lecția de geologie s-a dovedit destul de dificilă, chiar dacă extrem de interesantă. Ne-am mai oprit pentru poze, pentru degustări de măceșe sau alte fructe relativ exotice și pentru povești, până când ne-am dat seama că vine noaptea și noi încă nu reluasem R-ul pe hartă. Iar aventurile erau departe de a se termina. 

După masa de prânz în Drobeta, în sfârșit am continuat traseul pentru continuarea R-ului din "Iubesc România". Am urcat spre nord, prin Malovăț - Broșteni și apoi am ajuns în Strehaia. Chiar dacă se lăsase noaptea, totul mergea strună, deja ne gândeam la cina din Craiova. Din momentul în care am ieșit din drumul dintre Strehaia și Drobeta, lucrurile s-au schimbat. GPS-urile au devenit foarte confuze, noi la fel, și viteza noastră de deplasare a scăzut drastic pentru că am fost nevoiți să ne oprim des, să întoarcem în repetate rânduri, de multe ori pe drumeaguri destul de aproximative. Combinația de hartă tipărită a lui Doru, indicații ale localnicilor și optimism debordant ne-au scos cu bine în Livezile, dar cei 40 de kilometri de drumuri de țară ne-au luat spre 2 ore. De aici, a fost mult mai ușor, așa încât la ora 10 eram în Craiova. 

După aventurile de astăzi, am mai învâțat ceva despre condusul defensiv - modul în care trebuie negociate drumurile cu gropi. Sunt multe cazuri în care o viteză foarte mică sau foarte mare sunt în egală măsură foarte solicitante pentru mașină și pasageri. Se recomandă, deci, o viteză moderată. Din când în când, însă, vom fi nevoiți să încetinim foarte mult și de multe ori destul de brusc. În special noaptea. În acest caz, e bine de știut că nu e o idee bună să frânăm în groapă, ci doar înaintea ei. Dacă groapa este inevitabilă, luăm piciorul de pe frână pentru a nu aduce și mai multă greutate pe față. Mai mult, deși este foarte contra-intuitiv, tot în cazul în care groapa nu mai poate fi evitată, e indicat să virăm în așa fel încât una dintre roți să intre direct în groapă. Explicația ține tot de inerție - mutăm greutatea de pe roata care oricum va intra în groapă pe cealaltă roată. Evident, cel mai bine să fim suficient de prevăzători și să mergem cu o viteză suficient de mică încât să putem ocoli sau trece ușor prin gropi. Dar pentru cazurile mai speciale, acum suntem mult mai bine pregătiți. Puteți afla toate aceste lucruri direct de la echipa lui Titi Aur, participând la concursul de pagina noastră de Facebook

Traseul zilei a fost: Drobeta-Turnu Severin - Malovăț - Broșteni - Strehaia - Tâmna - Izvoralul de Jos - Livezile - Rogova - Vânju Mare - Corlățel - Bălăcița - Carpen - Orodel - Vârtop - Craiova.