Cea mai mare declarație de

iubire pentru România

Blog

Oltenia

Big_img_2568-1
A noua zi de "Iubesc România" ne-a dus pe dealurile Olteniei. A fost zi liniștită, fără emoțiile din ziua precedentă, cu drumuri bune și în care am avut chiar și puțin soare.

Prima parte a zilei am dedicat-o Craiovei. Prima vizită a fost la Complexul Lacustru Preajba-Făcăi, o zonă care grupează 5 lacuri de mici dimensiuni și care este arie naturală protejată. La doar 10 minute de mers cu mașina din centrul Craiovei, spre Sadova, este genul de bijuterie pe lângă care suntem obișnuiți să trecem mai degrabă indiferenți. Doru a fost din nou în elementul lui, a pus camuflajul pe el și a pornit la vânătoare fotografică de păsări. După o scurtă recunoaștere l-am urmat prin peisajul care aduce puțin a deltă. 

Ne-am întors în Cariova pentru o plimbare în Parcul Romanescu, despre care am aflat că este cel mai mare din România. După ce l-am vizitat, vă spunem că e mai puțin important dacă e cel mai mare, dar cu siguranță e unul dintre cele mai frumoase parcuri în care am intrat. Dacă ajungeți în zonă, nu pierdeți ocazia de a-l vedea. 

Ne-am urcat din nou în mașini și am pornit spre Drăgășani, prin Bălcești. Am avut parte de un drum foarte frumos, prin păduri ruginite, sate oltenești și dealuri pline de viță de vie. S-au potrivit bine literele pe hartă, O-ul ne-a purtat prin mare parte din Oltenia. Lângă Drăgășani am mai făcut o serie de fotografii pe malul lacului de la Moșteni, iar apoi ne-am întors în sud prin Slatina. 

Dealurile Olteniei au fost locul perfect pentru a mai învâța ceva despre condusul defensiv - cum conducem pe un drum cu multe curbe și diferențe de nivel. Sunt câteva reguli simple, care, dacă sunt urmate, ne vor face viața mult mai ușoară. Frânaăm și schimbăm treapta de viteză înainte de intrarea în viraj, nu în timpul lui. În acest mod, ne putem concentra doar la negocierea virajului. Accelerarea se face din momentul în care trecem de vârful curbei (apex), dar numai dacă vizibilitatea ne permite acest lucru. Pe coborâre folosim cu precădere frâna și accelerăm întâi prin eliberarea ei, și apoi folosind pedala de accelerație. Pe urcare folosim cu precădere accelerația, și frânăm întâi prin eliberarea pedalei de accelerație și apoi folosind frâna. Cu Silviu Moraru, pilotul nostru pentru această etapă, aceste lucruri aproape că au trecut neobservate, atât de natural s-au întămplat.

A doua etapă a expediției s-a încheiat. Ne pregătim de următoarea și de noi aventuri. 

Traseul zilei: Craiova - Bălcești - Drăgășani - Slatina - Pitești - București.